SİNOPORMASPOR AYANCIK’TA

Tarih : 15 Aralık 2014 - 20:25

kev

Haber:Hamdi Gökçen Fotoğraf:Oğuz BAYAZİT- Ali Rıza ÇAYLI

Sinopormanspor Dağcılık Kulübü’nün bu hafta gezi için Basın sorumlusu; Kevser YALÇIN KARADAŞ’ın anıları:

“14 Aralık 2014 de Sinopormanspor Dağcılık Kulübü Ayancık İlçesindeydi. Rehberimiz Orman İşletme Müdürlüğünden Orman Mühendisi üyemiz Ali KESKİN’di. Saat:08.30 da Sinop tan hareket ettik.

kev3

Ayancık ilçesinden Hidayet beyi aldık. Ali Rıza bey, Ayancığa ait pekmezli çıtır simitlerden aldı. İlk önce rotamız DOLAY mevkisindeki Ali Rıza beylerin evi oldu. Sağolsun annesi çayı demlemiş. Kuzinede pişmiş kurabiyeler ve ev yapımı peynir, simitlerle kahvaltı yaptık. Teyzemizin ellerine sağlık. Yedik-içtik helalleştik ve yola devam dedik.

Dolay mevkinden tırmanışa geçtik. Ali KESKİN adlı  üyemiz 5 yıl Ayancık İlçesinde Orman İşletme Şefliği yaptığı için orman yollarını ve rotayı biliyordu. İlk yürüyüşe başlama noktası tırmanış yolu olduğu için nefes nefese kaldıktan sonra düzlüğe çıktığımızda, avcılarla karşılaştık. Kulüp başkanımız Mete bey onlara bilgiler verdi. Onlar da “bizim avcılık belgemiz var.” dediler. İzinsiz avlanmak yasak ve ellerindeki tüfeklere hemen el konuluyormuş…Ayancıktaki avcılarımız belgeli oldukları için rahattılar.

kevser1

Dere tepe düz derken deniz arka planımızdaydı. Karadeniz o kadar sakin, durgun, sessiz sanki Karadeniz de başını dinliyordu adeta…Denizi arkamıza alarak Bölge Müdürümüz Oğuz BAYAZİT ve Ali Rıza ÇAYLIOĞLU bu anı fotoğraf çekerek ölümsüzleştirdiler. Ali bey bize gideceğimiz yeri gösterdi; çok uzak görünüyordu ama, gide gide yollar biter misali kendimizi KARAKAVAK ormanlarının içine attık. Manzara tek kelimeyle harika, sonbahar renkleri bize göz kırpıyordu sanki. Hazan renkleri arasında Nuray BAYAZİT ile ben dahi fotoğraf çektirdik fonumuz çok güzeldi. Eğitim uzmanımız Hidayet beyin sesi de güzel, arada şarkılar dinledik, az da olsa eşlik ettim. Güle oynaya KARAKAVAK ormanlarını dolaştık. Kah çamur çiğnedik, bazen de sulardan geçtik , çayır-çimen, papatyalar ne ararsak vardı cennet doğamızda…Ayı izleri, domuz izleri yaban hayat da yok yoktu…Hatta Ali bey bizlere AMAZON’ların mezarlığı var, oradan da geçeceğiz dedi. Yol yapılırken, Amazonların mezarları burada diye yol yapımını durdurmuşlar.

zz

Kafilemiz ikinci kahvaltımızı Ali Rıza beylerin evinde yapınca zamanın nasıl geçtiğini anlayamadık ve hemen B-Planını uyguladık. Kuğuyalı’sına gidersek çok geç kalacaktık ve B planını uygulayarak tekrar DOLAY köyüne inmeye karar verdik. Ve ekibimizle seri olarak yürüdük. Orman-çamur-yeşilin ve hazanın tonları arasında tam 17 KM yürümüşüz. Hatta bu hafta Milli Eğitim Eğitim uzmanımız Mustafa bey de bu hafta performansı gayet iyiydi. KARAKAVAK Ormanları niye dediklerini gözümüzle gördük. Meşe ve çınarlar aynı kavak ağaçları gibi upuzun, kavak ağaçlarını andırıyorlardı. Her çıkışın bir inişi, her inişin bir çıkışı olduğu gibi, bizler de inişe geçmiştik. Ali KESKİN üyemiz sayesinde buralarıda ilk defa görmüş olduk. Hatta onun yaptırdığı yollardan da yürüdük. Dere tepe derken Ali Rıza beylerin DOLAY mevkisindeki evine geldik. Biz eve girmeden yolda akşam ezanı okundu. Eve girdiğimizde Güzine yanıyordu, çay demlenmiş, teyzemiz tarhana çorbası yapıyordu. 17 km nin üzerine çaylar ilaç gibi geldi. Kuzinenin fırınında pişen ekmeğin mis gibi kokusu odanın içini doldurdu. Tarhana çorbası ile ekmeğimizi yedik, ellerine sağlık teyzeciğim. Hiç birimiz sıcak sobanın başından ayrılmak istemiyorduk ama zaman akıp geçti. Yedik-içtik, ısındık ve yolcu yolunda gerek misali ÇAYLI ailesiyle vedalaştık tekrar yola koyulduk. Bu hafta sonu etkinliğimizi de güzel bir şekilde sonlandırdık.

Emeği geçenlere teşekkürler. 21 Aralık 2014 de Keçideresindeki etkinlikte buluşmak üzere. YOLLARIMIZ AÇIK ve AYDINLIK OLSUN. Fotoğraflar için; Oğuz BAYAZİT ve Ali Rıza ÇAYLI’ya teşekkürler.”

SPONSOR REKLAMLAR

BENZER HABERLER

ANKARA’DA EMİN KURU RÜZGARI

Haber:Hamdi Gökçen ASİLDER Hamamönü Konağı söyleşilerinde Emin KURU rüzgarı esti! ASİLDER,10 Kasım 2018 günkü söyleşisinde;Gazi Üniversitesi

BAKIN NEDEN ADAY OLDU?

HABER:Hamdi GÖKÇEN “Daha evvelce dediğim gibi,siz istediğiniz için 3.kez aday oldum”diyen Sinop Belediye Başkanı Baki ERGÜL, CHP İl

BU KEZ ÖZEL ZİYARETÇİLER

HABER:Hamdi Gökçen Çiftliğinde doğal tarım çalışmaları başlatan Sinoplu girişimci Prof. Emin Kuru’nun bugün özel misafirleri