DOĞA İLE İÇİÇE YÜRÜDÜLER

Tarih : 19 Ocak 2015 - 11:14

doğa1

Haber:Hamdi Gökçen

Sinop Orman Spor Gençlik Kulübü Dağcılık Ve Doğa Sporları Topluluğu (SİNDASK) 18 Ocak 2015 de yine doğa ile haşır-neşirdi.

2005 de Sinop’ta kurulan ilk dağcılık gurubu olan Kulübümüz; her Pazar yürüyüşlerine aralıksız devam etmektedir.

“Bu haftaki rotamız Dibekli köyü-Tepe mahallesi, Fidanlık, Çoban Mah, Keçi Dere’sinden İncirpınarı yolu güzergahında son bulmaktı. Saat 08:30 da  yola çıktık. Araçlarımızdan Tepe mahallesinin kavşağında indik. 5 kişilik ekibimizle yürüyüşe başladık. Hava günlük –güneşlikti. İlk etapta baş yukarıya çıkmaya başladık. Rampa biraz zorladı ilk etap da bizleri… Düz yola denk geldiğimizde rahat bir yürüyüşe başladık. Seneler önce (2006) İzmir’deki Dağcılık hocamız Zeynel AYDIN, Niğde Aladağlarda bizlere Her inişin bir çıkışı, her çıkışın bir inişi vardır demişti…

Yürüyüşlerimizde iniş ve çıkışlarımız bol miktarda idi. Dağcılık ta gönüllük esastır. Bu spor dalını gönüllüler yapar, gönüllü değilseniz bu faaliyetle sınıfta kalırsınız. Bizim ilkelerimiz ilk etapta doğa da sadece ayak izini bırakmaktır. Doğaya dönmeyecek herhangi bir çöpümüzü asla bırakmıyoruz. Tabiat ana ya saygımızdan dolayı, birbirimizin ayak izini takip ediyoruz. Kulüp başkanımızın ve rehberimizin aldığı kurallara uymak zorundayız. Her yürüyüşte rehberimizin A planı ve B planı vardır. Şunu unutmamak lazım, asla öncünün önüne geçilmez; artçının arkası nada kalınmaz. Bu açıklamanın ardından yürüyüşümüze dönelim. Tepe mahallesinden, Fidanlık Köyüne yürüdük az bir dinlenme molasında, termoslardaki sıcak çaylarımızı yudumlarken köyden bayan arkadaş evine davet etti. Birde bakarım ki bizim önder çifçilerimizden Sevgi hanım değilmi. İl Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü nde projesi geçen 2 bayan önder çiftçi Ekim ayında Adana ilinde SHERETON otelde tüm bayan çiftçilerle birlikte kalmışlardı. Tesadüfen bende Adana ilinde olmamdan dolayı GALA gecelerine katılmıştım. Adana ilinde yöresel ürünlerimizden stand kurup SİNOP ilini en iyi şekilde temsil etmişlerdi. Tesadüf bu ya, bizde onun evinin kenarında çay molası vermişiz. Hayat tesadüflerle dolu değil midir. Konuştuk, çaylarımızı içtikten sonra yola koyulduk. Rehberimiz kulüp başkanımız Mete KARAKAŞ ve güzel fotoğraflarımız ölümsüzleştiren ise Bölge Müdürümüz Oğuz BAYAZİT’tır.

doğa2

Fidanlık’tan rotamız; Çoban mahallesi idi. Güneş tepede hava cabcanlı, doğada papatyalar ve yaban sıklamenler açmış, sanki bahar gelmiş gibiydi. Çoban mahallesinden kendimizi orman içine attık. Hazan yaprakları ormanda sanki halı gibi zemini kaplamış, kızılın her tonunu görmek mümkün. Doğa bizlere o kadar çok zenginlik sunuyor ki, say say bitmez. Eğitim Uzmanımız Hidayet beyin dediği gibi, orman kitap gibidir, aç, aç oku, asla bitmez demişti. Çok doğru, her bir yandan doğanın farklı, farklı güzelliklerini görmek ayrıcalıktır diye düşünmüşümdür. Tabi ki bu güzelim orman içinde fotoğrafsız olmaz dedik ve anı hemen ölümsüzleştirdik. Keçi deresi ormanları görülmeye değer doğrusu. Az gittik, uz gittik derken aaa birde baktık ki ana yola inmişiz. Aracı almaya Hidayet bey almaya gittiğinde bizlerde tekrar çaylarımızı içtik, meyvelerimizi yedik. Çayır-çimen, çamur, orman derken bir güzel etkinliğinde sonuna gelmişiz. 13.5 km yürümüşüz. Az kişi olunca seri yürünüyor galiba. İlk defa yürüdük bu rotayı, görülmeye değerdi doğru. Bazen doğal gölete rastladık. En önemlisi şehir gürültüsünden uzak, tabiat ananın kucağında yürümenin zevkine bir kere daha vardık. Stresimizi toprakta, doğada bırakarak Sinop’a dönüşe geçtik.

Kulüp başkanımıza rehberliğinden dolayı teşekkür ederiz. Doğa yürüyüşünü ölümsüzleştiren; Doğa Koruma ve Milli Parklar 10. Bölge Müdürümüz Oğuz BAYAZİT’e emeklerinden dolayı teşekkür ederiz. Başka başka etkinliklerde buluşmak üzere dostça ve şen kalın. YOLLARIMIZ HER DAİM AÇIK ve AYDINLIK OLSUN.” Kevser YALÇIN KARADAŞ.

SPONSOR REKLAMLAR

BENZER HABERLER

ANKARA’DA EMİN KURU RÜZGARI

Haber:Hamdi Gökçen ASİLDER Hamamönü Konağı söyleşilerinde Emin KURU rüzgarı esti! ASİLDER,10 Kasım 2018 günkü söyleşisinde;Gazi Üniversitesi

BAKIN NEDEN ADAY OLDU?

HABER:Hamdi GÖKÇEN “Daha evvelce dediğim gibi,siz istediğiniz için 3.kez aday oldum”diyen Sinop Belediye Başkanı Baki ERGÜL, CHP İl

BU KEZ ÖZEL ZİYARETÇİLER

HABER:Hamdi Gökçen Çiftliğinde doğal tarım çalışmaları başlatan Sinoplu girişimci Prof. Emin Kuru’nun bugün özel misafirleri