91 DOĞACI BAZALT KAYALIĞINDA

Paylaş
Tarih : 02 Mart 2015 - 22:14

BAZ11

Haber:Hamdi Gökçen Fotoğraflar:Aşkın Atyrancıoğlu-Oğuz BAYAZIT-Orhan BAŞKAN-Ferhan AÇIKGÖZ-Özgür CEBECİ-ve Erdal ÖZER

Bu Hafta Boyabat’ın Ünlü Turizm Merkezi Bazalt Kayalıklarına 91 doğacı yürüyecek.

Haftanın gezinini “Sinopormanspor Dağcılık Külübü” Basın sorumlusu; Kevser YALÇIN KARADAŞ  anlatacak:

“01/03/2015 de Organizesini Ahmet KÜÇÜKBAŞ’ın yaptığı Boyabat’lı Doğaseverlerin daveti olarak, davete icabet gerek dedik ve kafiilemiz;Saat: 07_45’de aracımızla yola çıktık. Duygu arkadaşımız 08_30 olarak düşündüğünden yetişemedi.. Baharda senin için tekrar gideriz. Kulüp başkanımızın toplantısı olduğu için katılamadı, bana da bu hafta lider sizsiniz dedi. 09_00 u geçerken Boyabat a girdik. Eski otogar da durduk. Kahvehanede Ahmet beyin çayını içtik. Ekibiimiz 13 kişiydi.

baz9

Kafilemize  emekli öğretmen Füsun UYSAL, ilk kez katıldı. Ebru ÖKSÜZ’de  ilk defa milli oldu. Biz otururken GERDAK 32 kişilik ekiple geldi. Birol beyle sohbet ettik. Birol beyin ekibinde Samsun’dan gelen Doktorlar grubu da vardı. Peşine ALAÇAM ekibi 16 kişilik ekiple Kadir beyler geldi. Öznur hanımları beklerken yeni gelen arkadaşlarımızla sohbet ettik. Ve Yeşil Ayancık ekibi 31 kişilik ekiple geldiler. Dışarıdan gelen Doğasever dostların sayısı 91 kişi idi. Daha sonra araçlarımızla BAZALT Kayalıklarına kadar gittik. Sayı olarak az olduğumuz için, toparlanmamız kolay oluyor. Ekip ruhu her zaman her yerde oluşuyordu doğasever dostlarla. Zaten Dağcılık sosyal bir olgudur. Değişik kişilerle tanışırsın ve dostluklar her zaman devam eder.

İlk önce Bazalt kayalıklarına bizler gittiğimiz için TEMA önlüklerimizi giyip, fotoğraflar çektirdik. Bu sefer su vardı, geçen yıl gittiğimizde Bazalt kayalıklarında su yoktu, Sanki sekizgen ve altıgen sütunlara su akmadığı için adeta boyunları bükük kalmıştı. Bu sefer şelale şeklinde akmaydı, Sular be bazalt arkamızda fotolar alındı. Doğa görülmeye değerdi doğrusu. Bazalt gezildikten sonra rampa yukarıya yürüyüşe başladık. Grup kalabalık olduğu için toparlanmakta zor oluyordu. Bizler birbirimizi takip ediyorduk, pek birbirimizden kopmuyorduk. Sabah Sinop’tan çıktığımızda hava kapalı-yağmurluydu, Boyabat’a geldiğimizde şaşırdık. Yağmurdan eser yoktu. Hava günlük-güneşlikliydi. Bizler kalın giyinmiştik, Boyabat’ın havası bizi aldattı… Hep rampa çıkmayacaktık tabi ki, bu seferde inişe geçti. Kah orman içinden kah patika yoldan yürüyüşe devam dedik.Doğada menekşeler, çiğdem ve sıklamenler açmıuştı. Toprak ana canlanmış.

Baktık ki caminin minaresi görüldü, Fahra Köyüne geldik. Köyün içinden geçtik. Köyden bir amca yemek yiyeceğimiz yere gidiyordu, isterseniz sizi Tabaklı Mahallesine kadar götürebilirim dedi, bizler yürümekten yana olduğumuz için araca binmedik. FAHRA köyü ile TABAKLI mahallesinin arasını dört km dediler. Bir ara benim badim çaya indiğimizde farklı yönden gittiler. Badime bir çizik attım eksi tarafından… Neyse köye inmeden tepede buluştuk. Hep birlikte yürümeye başladık. Kayaların tepesinde, ağaçların üstünde manzaralar süperdi. Tabaklı mahallesine gittiğimizde, masalar hazırlanmış. Pilav ve et yemeği pişmiş. Kapalı ayran ve açık ayran, köy ekmeği ve çaylar hazırdı. Bizler yorulmuştuk gerçekten. Yorgunluktan yemeğimi bile çok yavaş yedim. Kişi başına birer portakal da vardı. Yemeğin üstüne C Vitaminini de aldık. Yemek işini de köydeki vatandaşlarla Ahmet KÜÇÜKBAŞ organize etmişti. Emeği geçenlere teşekkür ederiz.

baz10

Yemekte tüm katılımcılar sayıldı; 111 kişi katılmış. 91 kişi dışardan gelen grup 20 kişi ise Boyabat dan atıldılar. Yedik-içtik çaylarımızı da içtik. Benim ayaklarım saz çalmaya başlamıştı zaten. Topuklarım su topladı, ayak tırnaklarımı yürüyüşe çıkmadan kesmiştim. Baş aşağıya yürürken ayak başparmaklarım isyandaydı. Yemek yediğimiz TABAKLI Mahallesine araç geldi, yürüyemeyenler araçla taşınılacak dendi. Bir ara araçla gitmeyi düşündüm, fazla mesafe yok, 4-5 km falan deyince ekibimden ayrılmak istemedim bende yürümeye başladım. Dayan ayaklarım dayan; ayak numarası 36, kilom fena sayılmaz, ayaklarım küçük olduğu için vücudumu zor taşıyor… Biraz acı çek semde yürümeye devam… Yollar yürüye yürüye biter misali…Baktık ki bir yerde duman görünüyor, gittik, gittik baktık ki teyzem pirinç tarlasının köklerini yakıyor. Hem ateş hem güneşin batışı mükemmel görünüyordu, tabi ki bu poz kaçmazdı. Derken GAZİDERE Köyüne geldik. Yürüyüşümüzü burada sonlandırdık.

baz12

Ayancık ekibi TABAKLI mahallesinden araçlarıyla ayrılmışlardı. Bizler Gerze GERDAK ekibiyle vedalaştık. Araçlarımıza bindik. Yolda ALAÇAM ekibiyle karşılaştık. Aracımızla yol aldık. Boyabat tarafı günlük-güneşlikti. Tünelden geçtikten sonra sis ve yağmur vardı. 12 kişilik ekibimizle güle-oynaya Sinop’a kadar yol aldık. Araç içinde bazen şarkı söyledik, bazen araçtaki radyoyu dinledik. Güzel bir etkinliğinde sonuna geldik. Emeği geçenlere teşekkürler. Fotoğraflar için, Oğuz BAYAZIT-Orhan BAŞKAN-Ferhan AÇIKGÖZ-Özgür CEBECİ-Erdal ÖZER’e teşekkür ederiz. Güzel bir hafta sonun uda hep birlikte en iyi şekilde 15 km de sonlandırdık… Emeği geçen ve ev sahibi Boyabat’ lı dostlara ve katılımcılara kulübüm adına teşekkür ederim… Başka başka etkinliklerde buluşana kadar sağlıklı ve dostça kalın.

Tüm Doğa sever arkadaşlara selam olsun…DURMAK YOK, YÜRÜMEYE DEVAM… Kevser YALÇIN KARADAŞ/SİNOP

SPONSOR REKLAMLAR

BENZER HABERLER

ANKARA’DA EMİN KURU RÜZGARI

Haber:Hamdi Gökçen ASİLDER Hamamönü Konağı söyleşilerinde Emin KURU rüzgarı esti! ASİLDER,10 Kasım 2018 günkü söyleşisinde;Gazi Üniversitesi

BAKIN NEDEN ADAY OLDU?

HABER:Hamdi GÖKÇEN “Daha evvelce dediğim gibi,siz istediğiniz için 3.kez aday oldum”diyen Sinop Belediye Başkanı Baki ERGÜL, CHP İl

BU KEZ ÖZEL ZİYARETÇİLER

HABER:Hamdi Gökçen Çiftliğinde doğal tarım çalışmaları başlatan Sinoplu girişimci Prof. Emin Kuru’nun bugün özel misafirleri