DAĞLARA-DOĞAYA MERHABA

Tarih : 26 Eylül 2016 - 12:40

doga

Haber:Kulüp Basın Sorumlusu;Kevser YALÇIN KARADAŞ

Sinop Orman Gençlik Spor kulübü Dağcılık Doğa sporları olarak 2016/2017 yılı sezonunda start aldık.

Sinop ilinde 2005 yılında kurulan ilk dağcılık kulübü olarak bu sezonun ilk yürüyüşünü gerçekleştirdik. (25-09-2016)
İlk yürüyüş sezonunu hiç yürümediğimiz Boyabat ÇUKURHAN Kalesi ve KILIÇLI Şelaleri olarak başladı.
Etkinliğimizi Alı Rıza bey oluşturdu, biz üyeler ve kulüp başkanımız Mete KARAKAŞ ve Samsun’dan gelen doğa dostlarıyla birlikte unutamayacağımız bir aktivite gerçekleştirdik.

Sabah 08:00 de Valiliğin önünden aracımız hareket etti ve yoldan Samsundan gelen 5 arkadaşımızı aldık. Güle oynaya aracımızla rotamız; Boyabat’a bağlı, Çukurhan köyü idi. 20 kişilik grupla aracdan indik, yaylalardan geçerek ÇUKURHAN Kalesi denilen tarihi yerleşim yerine geldik. Çok önceden burada yaşamışlar. Kalenin merdivenleri vardı. Kendine güvenen kalenin en üst noktasına çıktı. Riskli bir alandı, ters bir adım atılırsa aşağısı uçurum olduğundan parçamızı dahi  bulamazlardı!  Kayanın üzerinde kale ve sadece kale kalıntıları bulunuyordu. Kimbilir nasıl bir yaşam sürdüler burada?  Çukurhan Kalesine giderken kayalardan çıktık, bayağı zirve tırmandık. Hatta kaleye giderken gördüğümüz merdivenler adeta mahzene iner gibi görünüyordu
Doğasever  Ahmet KÜÇÜKBAŞ zor bir parkur olduğunu yazmıştı. Ali Rıza bey ve Atıf bey yeni VERÇENİK zirveden geldikleri için onlar için çok kolaydı. Bu arada;yaşadıklarımızı ölümsüzleştirmek için fotoğraflar çekimi gerçekleştirildi.

doga3doga

Her çıkışın bir inişi vardır tabiki ve inişe geçtik.Yayla sırtlarından rotamız KILIÇLI Şelaleleri idi. Yollarda kaya ve taş parçaları bol miktarda idi. Hatta otların arasında kalmış taş parçalarını görmek mümkün olmadığından her an yere kapaklanmamız olasıydı. Doğada bol bol alıç ya da aluç yenildi. Kuşburnu topladık. Topragğın verdiğini hiç kimse vermiyor, Bir çekirdeği toprakla buluşturduğunuzda bize binlerce meyve sunuyor.

Çıkışlar-inişler derken biraz acıkır gibi olduk. Az gittik uz gittik ormanlara sarp kayalara karşı mola verdik. Çaylar-kahveler içildi, yemekler yenildi. Ceviz-kayısı-dut kurusu-yaban mersini yedik. Özellikle kuru üzüm enerji veriji verdiği için bize takviye idi . Yemekler yendi yerleşim yerinde sular dolduruldu. Durmadık, inişe geçtik, dereye indik ve  dere boyu doğasever dostlarla fotoğraf aldık. Atıf bey halı gibi olmuş yeşilliğe oturması ile kalkması bir oldu…

Arada sohbetler derken zaman geçmiş. Bu sefer köyün içinden doğru Kılıçlı Şelalesine inmeye başladık. İniş gerçekten zorluydu bana göre. En küçük üyemiz Ada, Atıf bey, Orhan abi, Ali Rıza bey ve Mete bey bana yardımcı oldular. Dik bir yamaçtan inişe geçtik. İniş ise dik bir parkurdu. Biraz zorluydu, benim belim sakat olduğu için milim milim indim, arkadaşlarımın yardımıyla. Kılıçlı şelalerinde yorgun ayaklarımızı suya indirdik, yorgunluğumuzu alsın diye. Alt tarafta sıcak su ve üst tarafta soğuk sular görülmeye değerdi! Gerçi yaşayan ve etkinliğe görüyor bu manzaralara tanıklık ediyor. Alı Rıza bey yüzmek serbest diye yazmış aise de biz sadece ayağımızı yüzdürebildik… Biz bayanlar için azda olsa zordu. Gerçi önemli olan zoru başarabilmek. Bizler zoru da başarmanın ve ilk gittiğimiz bu mekanları görmenin mutluluğunu yaşadık. Parkurumuz 13 km idi bu sezonun ilk yürüyüşümüzde Boyabat İlçesin köylerinde, yaylalarında, kalesinde ve şelalesinde hep birlikte olmak güzeldi. Bu vesile ile aramızda olan eski Erfelek Ziraat bankası ve şimdi Samsun Çiftlik Şube Müdüresi Gülderen SAYGI’ya da kulüp olarak  görevinde başarılar dileriz. Samsun’dan gelen 5 arkadaşımızla birlikte yürümekten ayrı bir keyif aldık. Atıf EROĞLU da geçen yıl ara ara yürüyüşümüze iştirak ediyordu. Diğer 3 arkadaş da aramıza hoş geldiniz diyoruz. Sinop’tan Üniversiteden ilk defa aramızda olan arkadaşımız da hoşgeldiniz. Bundan sonra sizleri aramızda görmekten kulüp olarak memnun olacağız. Hep birlikte-hep beraber başarmanın tadı başka oluyor. Aramızda olmayan Oğuz & Nuray BAYAZIT, Mustafa KALAFAT ve Hidayet DEMİR’in de kulaklarını çınlattık. Bir etkinliğinde sonuna geldik.

Ekip süper, etkinlik şahane ve performans olağanüstüydü. Müjgancığım güzel sesinden şarkı dinleyemedik, unuttuğumuzu zannetme, diğer etkinliklerde bekliyoruz. Gelenlerin ayaklarına sağlık anı ölümsüzleştirenlerin kadrajına ve ellerine sağlık. Samsunlu dostlarımızı benzinlikte araçlarının yanında bıraktık, onlar Samsun’a yol alırken, biz de Sinop’a gitmek üzere hareket ettik.

Hepimiz evimize mutlu bir şekilde döndük. Başka başka etkinliklerde sağ-sağlim  buluşmak ve görüşmek üzere hoşçakalın…
26/09/2016:Kevser YALÇIN KARADAŞ-SİNOP

SPONSOR REKLAMLAR

BENZER HABERLER

AMACIMIZ;GERZE’Yİ KORUMAK VE TANITMAK

Haber: Ümit Can GÖKÇEN Gerze Dağcılık Doğa ve Gençlik Spor Kulübü Kurucu Başkanı Birol Sazak, kulüp çalışmaları hakkında önemli açıklamalarda

82 YAYINEVİ 62 YAZAR SİNOP’TA

Sinop’ta 3.Kitap günlerinde 82 yayın evi,62 yazar ile Sinop’ta buluştu. 15-22 Eylül tarihleri arasında;Sinop Belediyesinin ev sahipliğinde

GAZETECİ ŞEVKİ YILDIRIM VEFAT  ETTİ
GAZETECİ ŞEVKİ YILDIRIM VEFAT ETTİ

HABER:Hamdi  GÖKÇEN Uzun süredir Samsunda bir Özel hastane yoğun bakım servisinde tedavi gören  gazeteci Şevki Yıldırım(1953) vefat etti. Yaklaşık