ROTAMIZ:”PADİŞAH KESTANESİ “

ke

Haber:Hamdi Gökçen

Bu haftaki yürüyüş öyküsü Kulübün Basın sorumlusu;Kevser YALÇIN KARADAŞ’tan:
“Ekim ayının ilk günlerine denk gelen 02/10/2016 yürüyüş için hazırlandık.

Sinop Ormanspor Dağcılık Kulübü doğa severleri Saat-08:00 de araca bindik. Samsun’dan gelen Atıf ve Neşet beyler ile buluşup; Orman İşletmenin önünden hareket ettik. 12 kişilik ekip ve bir de arabamız ile.

Bugünki rehberimiz Atıf EROĞLU idi. Önce Balıfakı Köyünün Durağından köyün içine girip yürüyüşe başladık. Rehberimizin rotası Karacaköy den başlıyordu, tekrar geri dönüp Karacaköy’e ve yürüyüşe başlayıp, dünyanın yuvarlak olduğunu gözlemledik…Karacaköy ilkokulunun bahçesinde zeytin ağaçları ve biraz ilerledikten sonra mandalina ağacına denk geldik. Sinop iklimi ile Akdeniz iklimine benzediği için yetişen meyveler ilimiz de     yetişiyordu. Karacaköy, Balıfakı köyünün mahallesi derken, Salı köyü sınırına girdik ve dalından üzüm, incir yemenin tadına eriştik. Hatta bir ara altın çileklere denk geldik. Doğa bize bunları sundu, biz de bunları tatmaktan geri kalmadık. Elma ve armuttan da nasibimizi aldık. Gerçekten toprak ana çok bereketliydi. Hakkımıza düşenden faydalandık…

Dere tepe düz derken yola düşen kestanelerden de  topladık. Köyün insanları da kestane dokuyorlardı, onların hakkı olduğu için sadece yola düşenleri toplayarak dereye indik, dere boyu tırmanışa geçtik. Yeşil ağaçların içinden yürümek çok güzeldi. Tırmanış başka türlü çekilmezdi zaten. Tırmanışta dağ çileğine rastlayınca tadına bakmadan geçemedik! Hem yürüdük hem de doğal vitamin almış olduk. Biz insanoğlu için doğada sanki adeta Halil İbrahim bereketi vardı. Tırmanış biraz zorluydu ama onuda başardık. Salı köyünün Erol mahallesinde yemek molası verelim dedik. Evin önündeki çardak altında hazır masa ve oturma yerinde kafilemiz aç karnını tok eyleyip yemeğimizi yedik, çayımızı içtik.Birbirimize ikramlarda bulunduk. Yedik-içtik dinlendik.

Tabi ki durmak yok, yola devam etmek vardı. Daha Padişah kestanesini görecektik. Tekrar yürümeye başladık, az gittik-uz gittik derken padişah kestanesinin ikamet ettiği köye geldik. Salı Köyünde bulunan Padişah Kestanesi 600 yıllık ve 33 tane padişaha tanıklık etmiş bir abide ağaç idi. Sinop Orman İşletme Şefliği tarafından Anıt ağaç ilan edilmiş ve koruma altına alınmıştı. Padişah kestanesinde fotoğraflar çektirdik, anı ölümsüzleşti. Dökülen birkaç kestaneden toplayalım dedik, sahibi geldi toplamayın dedi. Biz de onların ekmek kapısı olduğu için toplamadık. Zahmetli bir iş idi kestane toplaması sırıkla dokunr, kuyor kozadan çıkanlar toplanıyor ve kozaları toplayıp öbek öbek yığıyorlar. Kışın karda kışta gerekli olduğunda sopa ile dövüp içindeki kestaneyi çıkartıyorlar. Kozası çok dikenli olduğu için maşa ya da eldivenle toplanıyor, diğer türlü asla toplanmıyor. Boşuna dememişler kestane kabuğundan çıkmış, kozağını beğenmemiş diye!… Gerçi beğenilecek bir yeri de yok. çok dikenli olmasından ötürü. ama iç meyvesi herkesce beğenilerek yeniyor… Padişah kestanesiyle vedalaştık.

kes1

Salı köyünden rotamız bu sefer ana yola doğru idi. Bugün şansımıza tırmanmak düştü. Yollar gide gide biter misali yürümeye devam. Atıf beye sorduğumuzda 7 km var 3 km var diye diye bizi 15,5 km yürüttü dermişiz. Atıf beyin köpeği arap bir ara attı kendini asfalta dinlenmek için. Yola çıktık ve Abdurrahmanpaşa’ya kadar yürüdük. Mete bey arkada artçı olduğu için en son araca binip bizi yoldan aldılar. İleri gidenleri aldık derken, ekibi tamamladık. Ali Rıza bey siz 10 km dediniz ama bizi kesmedi 15 km geçsin istedik ve15,5 km yürüdük. Öncümüz Atıf EROĞLU, artçımız Mete KARAKAŞ idi. Fotoğraf çeken :Esra PEKTAŞ, Orhan BAŞKAN ve Atıf EROĞLU na teşekkür ederiz.

Katılan doğa severlerin ayakları ve yüreklerine sağlık. Bir yürüyüşün sonuna sağ-salimen geldik. Mazeretleri nedeniyle aramızda olmayan arkadaşlar sağlık olsun, diğer yürüyüşlerde birlikte oluruz. Hastalanıp gelemeyenler de geçmiş olsun dileklerimizle bir an önce sağlığa kavuşmalarını dileriz. İl dışında olanlara da selam ve sevgiler gönderiyoruz. Aracımızla Sinop’a yol aldık. Erfelek sınırından rotomuzun sonu Sinop idi. Samsun’dan gelen doğasever arkadaşımız Atıf  ve Neşet beye hayırlı yolculuklar dileriz. Başka etkinlikte buluşana kadar hoşçakalın. 03/10/2016-  YOLLARIMIZ AÇIK VE AYDINLIK OLSUN.”
Kevser YALÇIN KARADAŞ/SİNOP

SPONSOR REKLAMLAR

BENZER HABERLER

Sonbaharı Doğada Karşıladılar

Haber:Ümit Can GÖKÇEN Sinop Orman Gençlik ve Spor Kulübü doğa ile buluştu. 15 doğacı bir araya gelerek 15 kilometre yürüdü. Sinop Orman Gençlik

1500 Sporcu Sinop’ta Yarışacak

Haber-Foto:HAMDİ Gökçen Dünya ve Türkiye’de alanında tanınan 1500 sporcu “Türkiye bilardo şampiyonası finali” için Sinop’ta

Atatürk Kupası Bilardo Müsabakası

Haber:Hamdi Gökçen Sinop Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü, Bilardo İl Temsilciliğinin 2017 yılı faaliyet programında yer alan